dinsdag 11 oktober 2011

Praktisch freubelen 2 en tuinprobleem

Eindelijk een klus(je) gedaan wat er al ligt sinds het voorjaar en wat eigenlijk in de zomer klaar had moeten zijn, maar ja. . . .
Sinds onze uitbouw klaar is en wij openslaande deuren hebben, zaten we met het probleem 'vliegengordijn'.
We hadden een lelijk kralengordijn wat nu natuurlijk niet breed genoeg meer was en om daar nu nog 1 van te kopen, bah.
Dubbele deuren geven een flink gat als ze open staan dus had ik bedacht om naast de vitrage, de vitrage van de ikea op te hangen. Decoratief en hopelijk effectief genoeg.

Tadaaa, Het is dan wel geen zomer meer maar ik vind het er nu ook super uit zien. Volgende zomer zie we wel of het ook goed werkt.

Wat betreft het tuinprobleem; mijn sedum is ingestort.


Normaal staat het altijd prachtig maar nu liggen alle takken op de grond.
Het ziet er niet uit en je liggen op het pad.
Ik vraag me af wat er aan de hand is, de stengels lijken ook wel dikker dan ander jaren. . . .
Ik heb het grootste gedeelte maar af geknipt en binnen in een vaas gezet, genieten we er toch van.

4 opmerkingen:

Yvonne zei

Hoi Yvonne, mooi hoor die sedum zo. Het is goed om ze af te knippen, volgend jaar groeit hij weer. Laatst waren we bij zo'n prachtige tuin waar we rond mochten lopen en plantjes konden kopen. Daar kreeg ik een tip voor de engelse roos. Gewoon planten, je weet nooit welke kleur het wordt, dit kan per plant per jaar verschillen. Grappig hè? Je plant een rode en volgend jaar is hij rose of wit!

Groetjes, Yvonne

Sezoentje-Sonja zei

Wauw, wat staat dat gordijn prachtig zeg, het geeft meteen zo een romantische sfeer in huis. En ja, dat weet je inmiddels al, dat is helemaal mijn ding ;)
Wij hebben de gordijnen ook hangen, nog geen dag spijt van gehad!
Je sedum staat ook prachtig op de kan hoor,
fijne dag verder van Sonja

Hannie zei

Je sedum staat er mooi bij zo in die mooie kan! Het ziet er allemaal gezellig uit bij jou! Ja, alleen jammer dat je sedum buiten is in gezakt. Komt misschien wel door de hefige regen val en harde wind?

Groetjes,
Hannie

Loesje zei

jeetje.jammer van je sedum,in de tuin...maar wat staatie prachtig in de vaas. Een super oplossing met die vitrage...wat blijft het een machtig mooi gordijn....het staat erg gezellig in je vensterbank.


lieve groetjess