dinsdag 29 november 2011

knutselzondag

Afgelopen zondag met mijn mannen zitten knutselen. De oudste had een opdracht voor school die nog niet af was. En je weet hoe dat gaat. . . . Zien knutselen, doet knutselen, haha.
Het resultaat is een klein kussentje. Hij moet er in het totaal 6 maken en iedere keer moet er een ander techniek worden gebruikt en het moet met de hand.

Mijn jongste is gek op de naaimachine en maakt graag zakjes en kussentjes (lekker recht). Jammer genoeg is hij dan erg rigoureus met het knippen in mijn stofjes.
Soms vind ik het zelf al moeilijk om in een nieuw stofje te knippen.
Dan bewaar ik het liever nog even, gewoon om naar de kijken en van te genieten, ja. . waar je al niet gelukkig van kan worden. . . .
Maar goed, op verschillende blogs ben ik dit teken tegengekomen en ik vind het een geweldig idee.
Zoonlief naar boven gestuurd om een te klein kledingstuk te gaan zoeken. En die heeft hij genoeg want hij groeit als kool (heeft zelfs al dezelfde schoenmaat als zijn moeder.)
Het was een gezellige middag, een flinke regenbui buiten, Kerstmuziek op de achtergrond (want ik had een smorgens een nieuwe Kerst cd gekocht)en mijn oudste man was ook aan het klussen maar dan in mijn gang, wat wil je nog meer.

9 opmerkingen:

riakaartenencreaties zei

Hallo Yvonne

Gezellig met elkaar freubelen.
En het resultaat is super.
Groetjes ria

riakaartenencreaties zei

Hallo Yvonne

En leuk dat je mijn volger ben.
grt Ria

Sezoentje-Sonja zei

Oh,dat heet dan puur geluk! Wat is er toch mooier dan zo met elkaar de dag door te brengen, en wat doet je kleine man dat goed zeg! Die heeft dat niet van vreemden ;))
Haha, leuk dat recycleren want wat je daar vertelt over stofjes nog even willen bewaren herken ik ook wel!
Liefs, Sonja

Trudy zei

Klinkt erg gezellig... en zo te lezen heb je ervan genoten, wat wil je nog meer!

Marguerite zei

Gezellig zo met z'n allen.
En aan de tafel alleen had je niet genoeg, als ik de foto zo zie.
Groetjes Marguerite

Oude lappen zei

Wat heb je een leuke blog. Ik ga je volgen hoor.
groetjes Liliane

Yvonne zei

Je kunt er maar niet vroeg mee beginnen! Leuk hoor, zo samen knutselen. Ik heb mijn kids ook altijd daarin gestimuleerd. Zo gaat hun fantasie werken en fantasie is goed voor kinderen en voor later. Dit soort dagen kun je maar fijn koesteren.

Grusse, Yvonne

Marijke van Ooijen zei

Hay Yvonne,

Ohhh...wat een heerlijke foto's...wat genieten je kinderen hiervan...en ik ook als ik ze zo lekker bezig zie...
Wat fijn dat jullie zo creatief zijn...lekker muziekje erbij..dat is super!

Wens je liefs,
Marijke

Krek wak wou zei

Ik vind dat zoo leuk om zo met z'n allen op een regenachtige zondag een beetje te prullen (zoals ik dat noem). Allemaal aan de grote tafel...lekker huiselijk!
Groetjes van Nicole