zondag 6 november 2011

Slakkenplaag

Nou, er gebeurd weer van alles.
Er worden voorbereidingen getroffen voor de verjaardag van onze jongste man. Hij wordt al weer 11 en heeft reuze zin in visite (en cadeau's.)
Maar ik ben deze week ook druk aan de knutsel geweest.
Het buurmeisje vierde gisteren haar verjaardag en zij kreeg van ons een slak. . . .
Vorig jaar heb ik mijn eerste Tilda slak gemaakt en sinds dien maak ik er regelmatig één als cadeautje. Even snel geteld was dit nr. 8. De roze staat nog steeds bij ons op de kast en de gele wordt een cadeautje voor een vriendin van mijn schoonmoeder.
Ik heb deze week niet alleen slakken gemaakt maar ook eindelijk, een sexy corsetje.
Ik vind het eigenlijk zonde om hem in het toilet te hangen (het is een opbergzakje voor damesspulletjes). Dus voorlopig mag ze hier nog even in de huiskamer blijven hangen, zonder maandverbandjes danwel. Het grappige is dat ik langer bezig ben geweest met het zoeken naar van die jarretel-dingetjes dan met het naaien van het corset. Voor het patroon en de uitleg over hoe je dit corset of andere leuke/sexy dingen zelf kunt maken, kijk even op de blog van Loesje .

Nou, het wordt weer lange post maar hou vol.
Er wordt namelijk nog meer geknutselt. Want ik ben alvast begonnen voor Kerst.
Hij is nog lang niet klaar, het is ook meer een tussendoor klusje en het is toch nog geen Kerst.
Van de week zijn ook 2 collega/vriendinnen langs geweest om een Kerstknutsel uit te zoeken. Eén keer in de zoveel tijd gaan we gezamelijk een dagje freubelen. Nu willen we iets maken voor de Kerst. Dus met alle knutselboeken op tafel zijn we op zoek gegaan naar ons volgende project.
Hier waren we al een paar uur verder en waren de koffie en koffiebroodjes al op ; ). Het zoeken duurde niet zo lang hoor want we vinden alle drie Tilda erg leuk. Maar ja, het geklets leiden ons soms af van onze zoektocht, haha. Maar we hebben wat gevonden. . . het word een Kerstengel van Tilda. Onze dag staat al gepland en het resultaat laten we zeker even aan jullie zien.

14 opmerkingen:

Oude lappen zei

De slakken zijn geweldig lief! Zo mooie kleurtjes zeg.
Geniet nog van je knutselprutsels;
Liliane

Anoniem zei

Mariska zegt"
Ik ben ook aan de "massa"produktie , opdracht gekregen voor 100 portemoneetjes van drinkpakken , lekker bezig dus , ik kom nu tot 50 maar er moeten weer pakken komen , dus, ...wil je me helpen verzamelen ,
Ik vind je creaties weer helemaal geweldig , echt leuk hoor. groet van mij

carine zei

prachtig die slakjes hé . Proficiat! Ik ben ook een slakjes fanaat de reden ,heb een patchwork groepje en je kunt het nooit raden " De Slakjes", Heb deze ook gemaakt en vindt dit een hele mooie. Heb er ook eentje in glas geblazen een paar jaar terug voor elke quiltster , heb er zelfs in porcelein, zilver enz......Dus ik vind dit de max! Mocht je er nog eentje wensen klein of groot laat het me weten via mijn mail-adres en ik stuur je er eentje op , wanneer , dat zal een verrassing zijn, want voor half december zal het niet zijn, te druk. Ook ben ik weg met dit mooie corsetje, eentje om te stelen, prachtig,hou van nostalgische en romantische spulletjes. Doe zo verder.....en ik doe het voor de fun!!!! groetjes Carine uit Brugge ( Patchworkstar.blogspot.com - francar@skynet.be

Hannie zei

Het was een heerlijke ochtend, ja we waren er snel uit wat we gaan maken volgende week!
Ja, die slak blijft mooi, maar die van mijn vind ik aller mooist hoor! Zij staat nog steeds te pronken op mijn kast!
Je kerstman heb ik live gezien, ik vind hem top!
Je dameszakje is ook af, oooh wat is tie leuk zeg!! Ja ja, het duurt niet lang meer, dan ben ik jarig.............hahahaha....

Liefs,
Hannie

Amarins zei

Wat een super mooie spulletjes allemaal. Vooral de slak vind ik ook heel erg leuk!
Groetjes, Amarins

Krek wak wou zei

Wat een koddige slakjes! Super leuk...lijkt mee heel werk! Het corsetje staat bij mij ook nog op planning om te maken maar heb nog geen leuke stof gevonden. Super leuk gemaakt!
Groetjes van Nicole

Sylvia van der Kolk zei

Wat een mooie slakleuke spulletjes allemaal.

Groetjes sylvia.

Marguerite zei

Nou je bent gigantisch uit je dippie gekomen zeg!! Je bent meteen niet meer te stoppen. Gaaf al die slakjes en dan dat corset, helemaal te gek!!
Groetjes Marguerite

Sezoentje-Sonja zei

Wat zijn je slakken geweldig zeg, ik vind de patroontjes van Tilda ook zo leuk!
En ik Voel me een gelukkig mens hoor door al die lieve dames rond me heen. Eigenlijk hebben we elkaar leren kennen via internet maar niet via het bloggen. Wel via het picasa-woonforum, ken je dat?
Het contact is nu toch al zo een vijftal jaartjes onder elkaar en vorig jaar zijn we zelfs een weekendje samen weg geweest dus echt wel dagen om op terug te kijken.
Net zoals jullie knutseldagen, heerlijk om dat samen te kunnen doen en al zeker met zoveel voorpret!
Lieve groetjes, Sonja

Marijke van Ooijen zei

Heey meis,

Nou zo'n slakkenplaag zou ik ook wel willen hebben hahahaha..
Wat zijn jouw slakken supertof!
De kleurtjes...zo lekker zacht en dat koppie van de slak met die sprietjes zo lief!!

Wens je alle goeds,
Marijke

Loesje zei

Hey Yvonne,

GEWELDIGGGGG Die slakken.....wat een dotjes!

Wat ben jij ook supercreatief zeg!
En natuurlijk is je corsetje en supersexy ding..hihi..ja ik ken dat...dat je soms langer met het zoeken bezig bent...om iets te maken...dan het maken zelf.

Ik zet de foto gezellig in het blog.


lieve groetjes van mij..

Nelleke

rita zei

de slakken zijn gewoon geweldig! je zou er zo ook eentje beginnen maken. zijn dit patronen van tilda? uit welke boek? ook het corsetje is prachtig, ik heb ook al eentje gemaakt. tof om leuke dingetjes uit stof te maken vind ikzelf. groetjes en proficiat met je mooie werk!

ByVonneThuis zei

Hoi Rita,

Dank je wel voor je leuke berichtje.
De slak komt uit een al ouder boekje van Tilda.
Ik weet niet welke want ik heb het patroon van iemand gekregen.

Groetjes Yvonne

rita zei

hoi yvonne!

spijtig dat je het boek niet hebt of kent, dit zou ik echt willen maken. zou het niet mogelijk zijn dat jij of je vriendin me het patroon bezorgt? je zou me er enorm plezier mee doen, ik wil je desnoods vergoeden ervoor. een andere mogelijkheid is om het via mail te doen; mijn e-mail adres is: josrita1@telenet.be. mag ik je alvast bedanken? blijf prachtige dingen maken, ik bekijk je website zeer regelmatig omwille van je handwerkkunst. groetjes rita