maandag 30 januari 2012

Pindakaas

Allereerst wil ik even zeggen dat ik zit te genieten van het prachtige weer. Eindelijk geen wind en regen maar kou en sneeuw, zalig.

Ik heb sinds 2 maanden geen autootje meer (is jammerlijk overleden) en het lijkt wel of het sindsdien alleen nog maar heeft geregend en gestormd.
Iedereen in mijn omgeving heeft mijn geklaag al moeten aanhoren. Dus ik dacht ik zal jullie er ook maar even mee lastig vallen.

Want soms is het echt een drama hier in Nederland.
Ik heb een goede regencape en zolang de regen maar redelijk recht naar beneden valt gaat dat prima. Maar wat een wind en een hoosbuien hebben we gehad. . zucht. . daar kan mijn regencape niet tegenop.

Maar genoeg, de titel is pindakaas en niet zielige Yvonne.
Want wat wil ik namelijk vertellen over pindakaas. . .
Als Kerstcadeautje had ik voor div. familie en vrienden (en ons zelf) een leuk vogelhuisje kocht waar je een pot pindakaas in moet doen, hartstikke leuk.
Ik vond het wel apart dat vogels dat zo uit de pot aten en volgens de vele foto's op het internet en in de seasons, zijn ze er gek op.

Dus na de feestdagen ons huisje opgehangen en gespannen afgewacht. . . . . maar geen vogel te bekennen???
Ik begon al te twijfelen aan ons merk pindakaas. . .je weet het niet, deze vogels kunnen ook voorkeur hebben, toch?
Maar bij mijn schoonouders hadden ze pot al half leeg gegeten (de vogels, niet mijn schoonouders.) dus het lag niet aan de pindakaas.

Maar eindelijk dit weekend heeft er iemand zitten snoepen in ons huisje.
Dacht nog even dat mijn man er voor de gein in had zitten prikken om me te jennen maar nee het bewijs kwam even later. . .

Oooh, schattig hé. Het koude weer heeft ze eindelijk naar onze pindakaashuisje gelokt.

10 opmerkingen:

Elly zei

Hoi Yvonne,

Ik had me zo voorgenomen een time out te nemen in bloggerland, maar...als je dan toch weer wat gaat bijlezen en ik dit verhaal lees!!!Dan moet ik wel even reageren. Je hebt het zó leuk opgeschreven en beschreven, heel leuk.
Dat vogels wel pindakaas lusten wist ik al, want wie is er niet met pindakaas groot geworden?? Dus de vogels ook.
Ik hoop dat ik naast deze mooie foto nog één met een hele zwerm vogels krijg te zien van jou. Want...het gezegde "één schaap over de dam...." gaat hier ook op.
Geniet ervan hoor.

Lieve groet,
Elly

Yvonne zei

Hoi Vonne, wat een leuk idee, pindakaas! Met of zonder nootjes?
hihihi ben zelf al zo gek op pindakaas, maar wil dit wel met de vogeltjes delen.
Wat jammer zeg van je autootje, je zult hem wel missen. Even weg om, weet ik veel, boodschappen doen, als het regent de kids te halen en brengen. Maar als een goede Nederlandse betaamt ga je fietsen! Zet hem op, je kunt het hihihi.
Groetjes, Yvonne

riakaartenencreaties zei

Wat leuk je vogelhuisje,en dat de vogeltjes gaan komen voor de pindakaas wist ik niet.
Hang altijd een snoer op met veel lekkers.En ik wenst je het beste met je daaglijkse fiets ritje.
Het word wel koud.Groetjes ria.

Eefies day zei

En n u maar hopen op meer vogels...wat een leuk idee.
Ik had ze nog nooit gezien, heel erg leuk.

Lieve groet,
♥Eefie

Marguerite zei

Hoi Yvonne,
vorig jaar zijn er bij mij op deze manier ook heel wat potten pindakaas door heen gegaan. Maar dit jaar is er geen koolmees te bekennen. Mijn vetbolletjes en pindanetjes hangen er verregent bij. Misschien dat ik morgen toch maar weer een pot haal, wie weet komen ze dan toch weer op visite.
Groetjes Marguerite

Vlijtig Liesje zei

De vogels boffen maar met jullie!

Thuis Thuis zei

Ja, welk vogeltje laat een lekker hapje pindakaas aan zijn neus voor bij gaan.
En dan ook nog zo'n schattig huisje.
Leuke blog heb je, ga je volgen.
Groetjes Annette

Hannie zei

Super gezellig van het vandaag! Ik heb de foto's al op mijn blog staan hoor!
Je foto van het koolmeesje vind ik zo leuk!

Groetjes Hannie

Marijke van Ooijen zei

Ohhh...lieve Yvonne wat een schattig pindakaashuisje..
En dan dat snoezige koolmeesje..zo gaaf!
Heerlijk zoals je schrijft en je foto's!

Wens je liefs,
Marijke

Carla zei

Ik had zo'n vogelhuisje gekocht waar een appel in kan.
Nou....ze keken er niet naar om hoor !!
Misschien toch ook de pindakaas eens proberen!!

lieve groetjes Carla.