woensdag 25 april 2012

Haken!!!

Het was eindelijk zo ver, ik kreeg haakles. Eerst weer even lekker beppen met taart en koffie.
De juf is heel streng. . . . .eerst een proeflapje haken.
Na het oefenen van de losse, stokjes, meerderen en minderen etc. mocht ik beginnen aan een granny.
Het ging best goed. Moest af en toe wel een stukje uithalen (blijft soms lastig kletsen en handwerken.) Maar de juf en ik waren niet ontevreden.
Hannie was weer een kussen van granny's aan de haken en Nadine is iets leuks aan het haken voor mijn fiets. Misschien kan ik jullie dat van het weekend al laten zien. Het was weer een super gezellige dag en ik heb eindelijk leren haken. Ben gisteravond nog even verder gegaan, ik vind het erg leuk maar ik weet niet of haken echt mijn ding is. Ben bang dat het geen sprei van Granny's gaat worden maar misschien toch een kussen, haha.

11 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat ziet het er weer gezellig uit bij jullie op tafel. Ja, weer met gebak! Wat een mooie kleuren haakgaren hebben jullie gebruikt. En ik zie ook de Mollie liggen (hoe kom je daar nou aan) je hoord daar zoveel positiefs over. Oh ja ik ben ook nog niet verder dan een kussen met mijn vierkantjes. Moet eigenlijk gordijntjes voor de schuur haken. Dat gaat voor.
Groetjes Marguerite

Trudy zei

Oh gezellig zeg, zo'n haakles!!

Eefies day zei

Ha, ha, wat leuk zeg haakles...nou je maakt al aardige lapjes hoor.
de juf leert het goed aan:)
gezellig om zo samen bezig te zijn.

♥Eefie

Hannie zei

Hier de juf, hahahahaha.....
Oooh, wat was het weer leuk en gezellig!
En ik heb vandaag 2 leuke lappen stof gekocht op de markt, voor de tas die we de volgende keer gaan maken!

Lieve groetjes Hannie

Yvonne zei

Jeetje, wat gezellig zo'n haakles. Jammer dat wij dat niet in de buurt hebben. Maar ik ben blij met mijn "scrap"-vriendinnen. Ik ben nieuwsgierig naar wat je van de Granny;s gaat maken en heel nieuwsgierig naar je fiets. Dat belooft wat moois te worden :-)

Groetjes, Yvonne

Amarins zei

Super leuk dat je haken hebt geleerd en dan ook nog zoveel gezelligheid en lekkers. Een goeie juf heb je gehad of niet? Ben nu al heel benieuwd naar de tassen. Uit het boekje wat je op tafel ziet liggen? Dat boekje lijkt me ook wel wat, is hij leuk?, niet al te ingewikkeld?
Groetjes, Amarins

Carla zei

haha...nou als je net als ik bent, heb je er ook zo weer genoeg van.
Ik vind een hoop dingen leuk, en wil dan ook alles proberen, dus geen tijd om maanden (of jaren) met hetzelfde bezig te zijn.
Maar het wordt vast geweldig leuk dat kussen!!

Even over dat lampevoetje..ja hoor gewoon bij Klein Waterloo plein...je moet wel even zoeken, en bij de lampen had ik het ook niet gevonden, maar hij stond weer ergens bovenop...in het groen..spuug lelijk, maar ja..daar weten wij toch doorheen te kijken!!

fijne dag...groetjes Carla.

Anoniem zei

Jaa!!! Gevonden!
En ik heb al gezien dat ik bij jou moet zijn voor creatieve ideeen! :-D. Wat een leuke dingetjes allemaal! Ik ga van de week met mijn mozaiek aan de gang, dus dan hoor je vrijdag met sporten of het gelukt is! Haha!
Groetjes, Elke

petra zei

He,wat gezellig...haakles met lekkers en een kleppie erbij!!
Komt helemaal goed...je kunt er zulke leuke dingen mee maken.
Heb zelf ook net een haakboek besteld....moet het ook nog leren,maar ik ga ervoor!!
Het zijn trouwens lieve kleurtjes
waar je mee aan het haken bent!!

Groetjes Petra,

My Home Sweet Homemade zei

Nou, met een kussen zou ik al helemaal blij zijn hoor, kan nl echt niet haken! Lieve kleurtjes liggen daar op tafel, wordt vast allemaal weer geweldig leuk! Enne... you go girl!
Lieve groetjes Elly

Ateljee de Kraal zei

Nou, volgens mij gaat het best goed, leuke kleuren zeg,
groetjes hanneke