vrijdag 29 juni 2012

Goede tijden - slechte tijden

Het delen van goede tijden op je blog is niet zo moeilijk maar wat betreft slecht tijden . . . . daar moest ik toch even over nadenken.
Maar soms kun je het één niet vertellen zonder ook een beetje van het ander.

1,5 maand geleden bleek mijn tante ineens ernstig ziek te zijn en ze is daarna vrij snel overleden. Verdrietig tijd voor onze kleine familie. Gezamelijk hebben wij haar huisje opgeruimt en de spulletjes verdeeld.
Mijn tante was gek op knutselen en borduren en ik heb haar borduurspulletjes gekregen.
Ook was ze begonnen met het opknappen van een poppenhuis en dat klusje heb ik nu van haar overgenomen.

Ik had niet gedacht dat een poppenhuis zo leuk zou zijn maar ik ben helemaal enthousiast.
Wat zijn er ontzettend veel leuke spulletjes te vinden voor poppenhuizen.
En wat zijn er veel mensen die een poppenhuis hebben. Er gaat weer een hele nieuwe wereld voor me open.

De buitenkant heeft ondertussen zijn eerste laagjes nieuwe verf gekregen.

En alle meubeltjes zijn geschuurd.

Soms iets te hard geschuurd. . . .
En ondertussen staan de meeste meubeltjes al in de grondverf

Het keukenrekje op de voorgrond is een nieuwe aanwinst. Ik vond hem op Mp.
Ik heb er echt weer een nieuwe hobby bij, zucht.

Toen ik van de week zo bezig was met het uitzoeken van alle borduurspullen van mijn tante en met het opknappen van haar poppenhuis.
Vroeg ik me ineens af; Wie van mijn familie zou straks al mijn handwerk en knutsel- spulletjes willen hebben?
Ik kon niemand bedenken. . . . . dat zou toch jammer zijn want dan gaat alles de vuilnisbak in of naar de kringloop.

Ja, waar je gedachten soms heen gaan. . . . .
We gaan er maar vanuit dat ik, ondanks mijn ongezonde leefstijl, nog wel een paar jaartje mee ga en ik straks misschien wel een leuke schoondochter krijg die ook van freubelen houdt.

13 opmerkingen:

Marguerite zei

Niet de leukste manier om er een nieuwe hobby bij te krijgen maar wat leuk om er mee te beginnen. En je bent meteen een eind op weg. Vind de buitenkant nu super sjiek. En die meubeltjes ohh wat leuk. Volgende keer iets rustiger schuren. Hahaha...
Ik heb ook 2 boeken in de kast staan met bouwtekeningen voor een grachtenpand en een Engels landhuis. Je ziet ook bij mij blijven de geraniums nog heel lang weg geschroven.
Groetjes Marguerite

Esther zei

Raar hè hoe dingen soms kunnen lopen, je maakt er wel iets heeeeellll moois van, nog gecondoleerd met je tante. Groetjes Esther.

Joke zei

Het is wel een leuke hobby een poppenhuis aankleden.Ik ben wel eens naar een beurs geweest je weet echt niet wat je ziet zo leuk.

Groetjes Joke

Liesbeth zei

Oh zo leuk,lijkt me best wel een gezellige hobby die je er nu bij hebt!
Veel succes in je verdere zoektocht naar allerlei leuke spulletjes...

Fijn weekend,

Liesbeth

Pauline zei

Dat is wel een beetje triest...snap dat je dubbele gevoelens hebt, sterkte met het verwerken van dit verlies.
Maar wel fijn dat je tantes hobby bij jou door kan gaan!
En over later...misschien nog maar niet teveel aan denken..leef maar in het nu.

Carla zei

Oh meisje..dat opportunistische is een virus hoor!!
Hier staat er ook 1die nog af moet,maar als het straks weer kouder wordt hoor.
Wel een fijne gedachte dat jouw tante haar spulletjes weer goed terecht gekomen.

Fijn weekend...groetjes Carla

Gepke, www.rosadotje.nl zei

Wat ben je al ver! Mooi is de grijze kleur he? Gaat heel mooi worden allemaal. Groetjes, Gepke

Anoniem zei

Hee Yvonne, een veverlende gebeurtenis brengt ook weer mooie dingen , ik heb ook een poppenhuis huis staan, mijn opa was bakker en heeft van een meelkist uit de oorlog een poppenhuis voor mijn moeder gemaakt, mijn vader heeft hem weer opgeknapt voor mij , en ik weer voor Kelly , ik hoop dat Kelly dat ook weer gaat doen als ze een dochter krijgt . Ik vond het wel heel leuk om te doen , dus ik begrijp je nieuwe verslaving , veel plezier ermee,
Groet Mariska

Hannie zei

Ik kende je verhaal al,maar het blijft altijd verdrietig zulke dingen.
Maar je hebt een mooie poppenhuis gekregen. Ben benieuwd hoe hij gaat eruit zien als tie klaar is.

Groetjes Hannie

Marijke van Ooijen zei

Ja meis wat zul je een dubbel gevoel hebben gehad met het opknappen van het poppenhuis.
Het poppenhuis wordt supermooi, en wat fijn dat je zo geniet van de spulletjes van je tante.
Gelukkig zijn haar spulletjes op een fijne plaats terecht gekomen.

Liefs,
Marijke

Rita Janssen zei

Ja, yvonne, ik begrijp wat je wil zeggen met al je hobbygerief, want iedereen die een hobby doet heeft graag dat iemand het voortzet later en maakt zich zorgen waar al je gemaakte dingen en al je verzamelde boeken en gerief naartoe zal gaan. Ook ik hoop op een schoondochter die zal willen knutselen!! En dat van een nieuwe hobby erbij heb ik ook voortdurend aan de hand, als je graag freubelt zie je altijd wel ergens een nieuw idee of zo dat je weer wil proberen... hadden we maar meer tijd en 3 levens!

hobbyshop fugeltsje zei

Hoi Yvonne,
Het is mischien niet een leuk manier om zo een hobby erbij te krijgen maar het poppenhuis wordt ontzettend mooi. Je tante zou trots zijn.
Ik probeer er ook nog niet aan te denken wie allemaal mijn hobby spullen krijgt als ik er niet meer ben. ik hoop dat die persoon er erg blij mee is.
Gr. Miranda

Ellis zei

ik heb zo'n poppenhuis bij een opkoper van inboedeles op te kop weten te tikken....zo ontzettend gaaf! Je kan zien dat de vorige eigenaar een liefhebber was en tot in de kleine details aandacht heeft besteed aan dit victoriaans en lodewijk XV huis...... deze huizen zijn bij mij weer thuis...