maandag 15 oktober 2012

Freubeldag

Vandaag weer een super gezellige freubeldag gehad met Hannie.
Op mijn verzoek hebben we vandaag (weer) een tas gemaakt.

De tassen blijven je hier om de oren vliegen maar dat heeft een reden.
Mijn nichtje heeft gevraagd of ik een keer een dag met haar collega's tassen wil gaan maken, zeg maar een tassen workshop.

Super leuk maar ik ben natuurlijk geen juf en ik ben niet echt van de patronen, ik rommel maar wat. En dat is niet handig als je iemand moet uitleggen hoe ze een tas moeten maken.
Dus Hannie gevraagd om met mij een tas te maken zodat ik even mijn patronen kon testen en mijn uitleg, haha.
Het uitleg geven is er niet echt van gekomen want we kwekken wat af de hele dag en voor je het weet zit de tas in elkaar.

Maar goed dit is het resultaat van vandaag. Ik heb wat moeite met de kleur blauw. Beetje vreemd maar sommige kleuren liggen me niet zo en dan ontbreekt het me aan inspiratie. Hij is voor mijn smaak ook een beetje kaal.
Maar ik ben niet helemaal ontevreden, het is een stoere tas geworden.
Misschien leuk ik hem nog wel op met een postzakken-hart ofzo.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


De tas is gemaakt van spijkerstof en een stuk oude postzak. De letter en cijfers heb ik er op gemaakt met sjablonen.

Voor onze volgende freubeldag gaan we iets maken uit het nieuwe Tilda boek, Vintereventyr.


Voor wie hem nog niet hebben gezien, hij is GEWELDIG, ik word helemaal blij van dit boek. Veel nieuwe dingen en alles in schattige pastelkleuren.

16 opmerkingen:

Pauline zei

Je tas is heel mooi en stoer geworden!
niet te veel meer aan toevoegen als je het mij vraagt.
Knap hoor, een workshop geven..!

Pierelantijntjes zei

De tas is geweldig!!!
Ja, dat boek lijkt mij ook super! Denk alleen dat ik wacht op de nederlandse of engelse versie.
fijne week, liefs Ester

Marguerite zei

Wat is je tas super mooi geworden. En dat noem jij: "ik rommel maar wat aan". Wat leuk dat je zelf die letters erop gesjabloneert hebt.
Jammer dat ik niet in de buurt woon.
Groetjes Marguerite

riakaartenencreaties zei

Je tas is geweldig,ondanks het kwebbelen is het toch gauw gelukt.
Het boek lijkt mij ook prachtig.
Groetjes ria.

Hannie zei

Ik vind hem erg leuk hoor! Zo'n hele drukke tas hou ik niet zo van. Vind dit juist mooi.
Is hij voor jezelf? Succes met de workshop.....!~
Groetjes Hannie.

Krek wak wou zei

Ik vind hem super geworden! Kei leuk met het stuk postzak! Ik zou hem zo laten!!
Groetjes van Nicole

Esther zei

Wat een leuke stoere tas en het boek ligt hier op tafel, ik kan niet kiezen waar ik als eerst mee zal beginnen. er staan zulke leuke dingen in. Groetjes Esther.

Amarins zei

Het is een super leuke tas geworden, persoonlijk ben ik het wel een beetje met je eens, met die blauwe kleur, maar dat is gewoon smaak hè! Hij is prachtig.
Groetjes, Amarins

Hannie zei

Je tas is nog super leuk geworden! Maar goed dat je het veranderd hebt.
Die tas van mij komt volgende week op mijn blog! Ben druk met de hartjes.......

Groetjes Hannie

Ateljee de Kraal zei

Leuk die tas, en een workshop lukt je best wel

Hennie zei

Mooie blog heb je! En prachtige tas(sen) heb je gemaakt!
Groetjes, Hennie

Carla zei

Stoere tas zo hoor....niks meer aan doen zou ik zeggen.
En...van dat aanrommelen...komen vaak de leukste dingen uit je handen...ik ben ook niet zo van de patroontjes hoor.

liefs Carla.

Celine zei

Lekkere stoere tas is het geworden zeg! En ja wat jij zegt heb ik ook, sommige kleuren liggen mij ook niet. Dan weet ik gewoon ook niet wat ik er nu mee moet, kom je er ook niet mee op gang he...
En oh de nieuwe Tilda boek ziet er weer geweldig uit. Ik heb um nog niet, maar als ik die lieve kleurtjes zie denk ik.. oeh :)
Fijne dag en lieve groet Celine

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Hi Yvonne..♥
OOoohh wat vind ik die tas STOER zeg..dat was het eerste wat in mij opkwam ..;)
Prachtig♥ gemaakt hoor..en het rommelige herken ik ook wel, ik ben ook niet zo van de patronen en maak gewoon iets wat in mijn hoofd opkomt hihi..;))
Het nieuwe Tildaboek ziet er prachtig uit met die pastelkleurtjes..;))♥
Nog een fijne zonnige ☼ zondag ♥ Liefs Gaby..♥

Rita Janssen zei

Yvonne, ben je stilgevallen? Er komt niks meer bij op je blog of is er iets aan de hand? Naast mij zijn er nog mensen die op een teken van leven wachten denk ik. Groetjes, rita.

Hannie zei

Hoi Yvonne, ook al ie het bij jou nu een beetje rustig, ik vind jou blog heel leuk. Je maakt superleuke dingen. Daarom geef ik jou een Award! Kom even langs op mijn blog, om te kijken wat je ermee 'moet' doen.
Veel plezier ermee, Groetjes Hannie.
[ en kom je gauw weer van je knutsels laten zien?]