maandag 4 november 2013

Vork breien

Een paar weken geleden was er bij ons in de buurt een leuke hobbybeurs.
Ik heb weer wat leuke spulletjes gekocht waaronder ook een brei-vork.

Ik had er nog nooit van gehoord misschien jullie wel maar voor mij was het helemaal nieuw.



Het is een leuk, simpel ding en je hebt snel resultaat. Het lijkt een beetje op punniken.
Je kunt bijv. leuke armbandjes van maken.

Deze foto heb ik geleend van het internet. Waar trouwens ook heel veel filmpjes te vinden zijn over vork-breien.

En dit is wat ik zelf heb gemaakt met mijn vork gebreide sliert.



Verder weer goed nieuws..... bij de action verkopen ze nu ook houten klossen met kant.

Ze hebben ze met veel winterse kleuren maar ook crèmekleur. De klossen zijn wel wat kleiner maar de zijn ook goedkoper.

5 opmerkingen:

Marguerite zei

Nou bedankt hoor!! Nu moet ik weer naar de Action. hahahaah....
Heb zo'n vork wel eens gezien maar nog nooit mee gewerkt. Ben ineens aan het haken. En het lukt ook nog tot nu toe.
Groetjes Marguerite

Vlijtig Liesje zei

Bijzonder zeg! Ik ken wel stokhaken, maar vorkbreien nog niet. Weer wat geleerd!

Rita Janssen zei

Vorkbreien, een mysterie voor mij, maar zo'n slierten zie ik me niet meteen maken of gebruiken. Ze staan wel heel leuk rond je theelichtje! En in de action moeten we weer eens gaan kijken precies, alhoewel ze hier niet altijd hetzelfde verkopen als bij jullie in Nederland. Bedankt om het te melden! Leuk weer wat van je te horen Yvonee!
Grtjes, rita.

Carla zei

Vorkbreien....ze verzinnen wat zeg!!!!
Dacht eerst nog even te gaan,maar vorig jaar vond ik het een beetje tegen vallen,dus besloten niet te gaan.
Jij hebt er wel wat leuks van opgestoken dus!!
Leuk he...die klosjes,ik heb er ook 1 gehaald.

Fijn weekend...groetjes Carla

Mir zei

Hoi Vonne,

Wat een leuke dingen maak je en wat een gezellig blog. Je moet maar snel weer wat posten hoor, gezellig. Ik ga je toevoegen aan mijn bloglijst!
groet, Mirjam